A partir de la imatge següent, els alumnes hauran d'observar-la i contestar les preguntes.
Seguidament es farà un intercanvi d’opinions on participaran els infants i el mestre o la mestra.
Seguidament es farà un intercanvi d’opinions on participaran els infants i el mestre o la mestra.
En
acabar aquesta activitat volem que els alumnes s’adonin
de que l’aigua del riu Llobregat va ser un mitjà energètic molt
important del
segle XIX i principis del s. XX. A partir d’aquí els plantejarem un
seguit de
temes a treballar: Per què el Llobregat es va convertir en una font
d’energia
tant important passar a finals del s. XIX i principis del s. XX? Quines
colònies hi havia a la riba del Llobregat i com era la vida en aquestes?
Continua avui en dia aquest riu sent una font d'energia?
1. Quina particularitat comparteixen
totes aquestes industries cotoneres?
2. Per què creus que totes les industries estan
centrades en només zona determinada del territori català?
3. Quina relació penses té aquesta
imatge, la industria cotonera del s. XIX i el riu Llobregat?
4. Saps que són les colònies
industrials?
5. Avui en dia, aprofitem el riu
Llobregat com a font d’energia?
A continuació, es dividiran als alumnes en 3 grups cooperatius i es repartiran els temes proposats segons el seu interès.
Cada
grup haurà de crear, en primer lloc, un document en línia (google docs) on els nens i nenes hauran de recopilar tota la
informació trobada sobre el tema la qual haurà de ser
sintetitzada, organitzada i analitzada.
A cada grup de treball se li
proporcionarà unes fonts concretes on poder trobar la informació.
Es deixaran estones a classe per poder anar
treballant amb el grup conjuntament i d'aquesta manera potenciar la conversa, l’intercanvi
d’opinions i informació, la col·laboració, etc.
A més a més, estem fomentant una
eina útil por poder fer treballs en línia, per poder
veure com treballar col·labora, poder corregir el treball entre tots, etc.
Una
vegada que el document estigui fet, els alumnes elaboraran una presentació amb
el Prezi. Els infants faran una
presentació de prova davant del professor o professora ja que anirà indicant
com ha de ser la seva posició corporal, el to de veu, etc.
Els tres grups faran les exposicions corresponents i seran gravats.
Els tres grups faran les exposicions corresponents i seran gravats.
Del
material que s’haurà obtingut de tota aquesta activitat: documents amb google
docs, presentacions prezzi i gravacions, cada alumne, individualment, i partint
de tot aquest material, haurà d’elaborar un escrit de tres pàgines on respongui
les tres preguntes de les quals s’havia partit el treball i per fer els grups
cooperatius.
Material
per treballar:
-Per què el Llobregat es va convertir en una font d’energia tant
important passar a finals del s. XIX i principis del s. XX?
-
Quines colònies hi havia a la riba del Llobregat i com era la vida en aquestes?
El
Llobregat com a font d’energia actual.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada