Activitat 3: El Llobregat com a font d'energia

A partir de la imatge següent, els alumnes hauran d'observar-la i contestar les preguntes.
Seguidament es farà un intercanvi d’opinions on participaran els infants i el mestre o la mestra. 

En acabar aquesta activitat volem que els alumnes s’adonin de que l’aigua del riu Llobregat va ser un mitjà energètic molt important del segle XIX i principis del s. XX. A partir d’aquí els plantejarem un seguit de temes a treballar: Per què el Llobregat es va convertir en una font d’energia tant important passar a finals del s. XIX i principis del s. XX? Quines colònies hi havia a la riba del Llobregat i com era la vida en aquestes? Continua avui en dia aquest riu sent una font d'energia? 


1. Quina particularitat comparteixen totes aquestes industries cotoneres?

2. Per què creus que totes les industries estan centrades en només zona determinada del territori   català?
3. Quina relació penses té aquesta imatge, la industria cotonera del s. XIX i el riu Llobregat?
4. Saps que són les colònies industrials?
5. Avui en dia, aprofitem el riu Llobregat com a font d’energia?

A continuació, es dividiran als alumnes en 3 grups cooperatius i es repartiran els temes proposats segons el seu interès.


Cada grup haurà de crear, en primer lloc, un document en línia (google docs) on els nens i nenes hauran de recopilar tota la informació trobada sobre el tema la qual haurà de ser sintetitzada, organitzada i analitzada. 
A cada grup de treball se li proporcionarà unes fonts concretes on poder trobar la informació.
Es deixaran estones a classe per poder anar treballant amb el grup conjuntament i d'aquesta manera potenciar la conversa, l’intercanvi d’opinions i informació, la col·laboració, etc.  
A més a més, estem fomentant una eina útil por poder fer treballs en línia, per poder veure com treballar col·labora, poder corregir el treball entre tots, etc. 


Una vegada que el document estigui fet, els alumnes elaboraran una presentació amb el Prezi. Els infants faran una presentació de prova davant del professor o professora ja que anirà indicant com ha de ser la seva posició corporal, el to de veu, etc.
Els tres grups faran les exposicions corresponents i seran gravats. 


Del material que s’haurà obtingut de tota aquesta activitat: documents amb google docs, presentacions prezzi i gravacions, cada alumne, individualment, i partint de tot aquest material, haurà d’elaborar un escrit de tres pàgines on respongui les tres preguntes de les quals s’havia partit el treball i per fer els grups cooperatius. 

Material per treballar:

-Per què el Llobregat es va convertir en una font d’energia tant important passar a finals del s. XIX i principis del s. XX?





- Quines colònies hi havia a la riba del Llobregat i com era la vida en aquestes?







El Llobregat com a font d’energia actual.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada